maandag 22 december 2014

WEEK 10 - Haaruitval lijkt door te zetten ....


Maandag 22 december 2014

Sinds afgelopen donderdag is mijn haar uit gaan vallen, althans dat dacht ik!

Al die weken ervoor heb ik nog geen plukken haar op mijn kussen gevonden, dus vond ik het geen aanleiding om met mijn handen door mijn haren te gaan.

Toen ik dat afgelopen donderdag deed, kwamen er ineens wel per 10 haren uit…. In een hand had ik dus ineens een aardig stel haren vast…

Owh……… dat was wel erg schrikken….

Ik dacht echt dat dat me bespaard zou blijven!
Juist, omdat het al 2,5 week eerder uit had moeten gaan vallen, was me verteld. 
Toen dat uit bleef steeds, begon ik steeds meer te denken, dalijk blijft het me bespaart!

En steeds als ik ergens van overtuigd raak, lijkt het tij te keren.    Zo raar..

Ik heb die dag van ontlading en teleurstelling, maar ook van confrontatie flink gehuild….  Het was erg fijn dat mam bij me was toen. Ze liet me praten en vertellen wat het met me deed.

Aangezien mijn kapper verteld had dat ik dan echt de dag erna moest komen, omdat het heel snel allemaal uit zou vallen, heb ik dat opgevolgd en vrijdag ochtend gebeld. Om diezelfde dag einde dag nog er tussen gezet te kunnen worden…

Uiteindelijk besefte ik me dat de 2 weken ervoor ik ook al erg veel haaruitval had, want die vond ik steeds op de grond bij de bank, op de bank en op mijn kleren vooral… erg raar mss maar toen ging er geen belletje rinkelen. Er zouden immers hele plukken haar s ochtends uit mijn haar komen, die ik voornamelijk op mijn kussen aan zou treffen. En van plukken haar was nog geen sprake.

En haar uitval heb ik al mijn hele leven, dus dat was op zich nog niet iets alarmerends!

Maargoed afgelopen vrijdag begon ik dit ineens te beseffen, en heb toen even gebeld met het Erasmus. Daar hoorde ik van de Dagbehandeling afdeling (verpleegkundige) dat het ook langzaam aan uit kon vallen. Oh…. Dat wist ik niet!

Toen drong tot me door dat dat laatste het geval was bij me, en ik dus wellicht nog dagen langer met mijn eigen haren rond kon lopen.  
 

Geen opmerkingen: