maandag 12 januari 2015

Heftige massage.... (weekendje Amersfoort)

Gisteren zijn we terug gekomen van een HEERLIJK Weekendje weg !!!

Ik had een overnachting geregeld in een hotel in Soest (via Groupon), en overdag leek het me erg leuk om Amersfoort te verkennen!!

Middeleeuwse gebouwen en vestingsmuren, het zag er super mooi uit op internet!
Het was een verrassing voor Bas, dus die wist nog niet waar we naartoe gingen.

Ook wilde ik iets leuks bedenken voor de dag erna, zondag. Op Social Deal zag ik allerlei super leuke aanbiedingen en sauna leek me meteen super gaaf voor ons!!!

Maar helaas mag ik nu niet in de sauna, vanwege het besmettings gevaar wat erg groot is in vochtige ruimtes... ik had het Erasmus voor de zekerheid nog even gebeld, maar ik mocht het echt NIET doen, zeiden ze.  Jammer, maar dan bedenk ik iets anders. Laten we dan samen een massage nemen, HEERLIJK ontspannend voor ons beiden !!!

Zo gezegd, zo gedaan, en uiteindelijk in Utrecht een adresje gevonden waar we een heerlijke massage geboekt hadden. om 12.00 u. was een van ons aan de beurt.
Ik mocht eerst, en dat was wel fijn, want ik heb de laatste tijd dagelijks last van rugpijn.

IK kon mijn kleren aanhouden en het werd een drukpunt/ Shiatsu massage. omdat ik 29 weken zwanger ben, moest het natuurlijk wel een veilige massage zijn, en de Hot Stone die ik eigenlijk wilde boeken, bleek niet te mogen. OKe, prima, dan doen we een andere dacht ik!

De masseur drukte op veel van mijn lichaamsdelen, en op veel plekken was het aardig pijnlijk. dat verbaasde me erg, want ik voelde me totaal niet gespannen.
Langs mijn kuiten & de binnenkant van mijn dij was het aardig pijnlijk. Toen hij op een bepaald chakra punt (onder mijn nek) drukte, barstte ik ineens in huilen uit.....

Laat het maar komen, laat het er maar uit, zei hij....

Het was heftig het verdriet wat naar boven kwam....
Ik hoorde mezelf nog zeggen, dat ik overdag helemaal niet huil. heel af en toe.

Hij zei dat ik erg veel boosheid in mijn lijf heb......
verbaasd was ik..... he hoe kan dat, overdag voel ik die boosheid helemaal  niet, zei ik.

JA, dat kan, het is helemaal geblokkeerd bij je. zei hij.
Je ademhaling is geblokkeerd, tot onder je borsthoogte....

Dat kan kloppen zei ik, sinds de zwangerschaps cursus kan ik een oefening niet uitvoeren, omdat ik 8 tellen inadem, veel lucht nodig heb, en maar 4 tellen kan uitblazen. langer lukt me niet.

Nee, dat kan kloppen, het is helemaal geblokkeerd bij je..

Het verklaarde wel veel voor me, maar ik was toch ook erg geschrokken van wat hij zei..
Veel boosheid in mijn lijf.... waarom heb ik daar dan totaal geen contact mee, vroeg ik me af...??

Nou, zei ik, ik heb wel een heel erg kort lontje sinds ik ziek ben.....
Vooral mijn moeder en mijn vriend zijn daar regelmatig de dupe van. zei ik wat schaamtevol.
JA, dat hoort er allemaal bij, als je zo n proces doormaakt, het is heel heftig als je leven plotseling zo op zijn KOP staat, en je dat allemaal overkomt. Dat moet ook geestelijk een plek krijgen en verwerkt worden.
En dat je boosheid en verdriet voelt, is niet meer dan normaal. Maar je moet het re wel laten zijn, zei hij...

Het kwam me bekend voor wat hij zei, want dit was ook exact wat de Medisch Maatschappelijk werker in het Verbeeten tegen me zei, enkele weken geleden.

Hij reikte me aan om mandala s te kleuren, om mijn emoties te uiten, op het moment dat ik snauw of uitval tegen een van hen. Me dan eventjes af te zonderen, in mijn gevoel te zitten, en de emoties eruit te laten komen, ipv uitvallen tegen een ander.

Ik gaf ook aan dat ik erg graag TAi BO wilde gaan doen, ik ben namelijk een erg energiek en temperamentvol persoon, die ontlading nodig heeft. en TAI BO is heerlijk om je energie en frustratie in kwijt te kunnen!!  Maar door de zwangerschap mag dat helaas niet, dat vind ik wel erg jammer, maarja
het is niet anders nu.

Toen ik na een uur de kamer uit liep, was Bas aan de beurt. Hij vroeg hoe het was geweest.
Ik barstte in huilen uit, midden in de ruimte van de kantine van de squash baan waar we ons bevonden...
Ik gaf er niks om.....

Bas keek me bezorgd aan, en vroeg zich af wat er zich had afgespeeld tijdens de massage. Ik legde hem kort uit hoe het kwam en wat het allemaal bij me naar boven bracht. Maar zei dat hij gerust kon gaan, ik red me wel zei ik.

Ik ben toen ergens apart gaan zitten, heb thee besteld, en heb muziek geluisterd (in de kantine stond de radio aan) en nog best wat gehuild.... ik vind het erg fijn om naar muziek te luisteren.
Het ene nummer is opzwepend en levendig, waar ik van houd!!
Het andere melancholisch, of ontroerend. Erg mooi wat muziek met je kan doen.

IK BESEFTE toen pas wat er eigenlijk allemaal gebeurt is de laatste maanden....
Van super gelukkig zijn als Nanny, en enorm veel liefde en plezier in mijn werk te hebben, plotsklaps mijn werk kwijt te zijn, en ineens erg ziek te zijn. Ik had mijn leventje helemaal op de rit, en was en ben nog steeds SUPER gelukkig met Bas, waar ik zielsveel van houd !!!  

Hij is het mooiste wat ooit op mijn pad is gekomen. niks is me dierbaarder dan hem.
Eindeloos veel liefde voel ik voor hem.

NU ook, stromen de tranen langs mijn wangen......
ik wil zo graag beter worden, en gelukkig zijn met Bas en ons kleintje.
En weer gaan werken.

Het doet me veel verdriet dat alles zo is gelopen als het is gelopen de afgelopen maanden......
Ik ga altijd door op de automatische piloot, huppakee de draad oppakken, en weer gaan !!!

En de dingen doen, die geregeld moeten worden, maar ja.... het gevoel moet er ook op momenten uitkomen.

in ieder geval een heftig dagje, heel de dag door is het op en af gegaan met huilen.

Ondanks de massage, was het wel een HEERLIJK weekend geweest!!!




voor ik het vergeet...

De Stadswandeling door Amersfoort was wel echt super MOOI!  Bijna 2 uur durende groepswandeling gedaan, en mooie punten en gebouwen van de stad gezien!!
Gelukkig was het net droog geworden, zodat we niet in de plens regen hoefden te lopen.

Trouwens ook nog hele Gave winterschoenen voor Bas gevonden.

Heerlijk gelunched ergens, en na de wandeling heerlijk een warme Apfelstrudel gegeten en Bas een heerlijk soepje met biertje!  Heerlijk 2 uur in een kroegje gezeten!

Daarna naar ons hotel gereden, wat echt 5 minuten rijden was!!  Om 18.15 u. waren we al daar!
Soest ligt tegen Amersfoort aan, helemaal handig! Daar heerlijk gedouched, wat gerelaxed, en om 20.15 u. richting de Mexicaan gereden in Amersfoort. Ik had daar gereserveerd bij Popocatepetl, een super GAAF tentje, wat ook in Breda zit, en waar ik al meerdere keren ben geweest !!!

Heerlijk gesmuld daar.

     







Geen opmerkingen: