maandag 12 januari 2015

Kerstdagen 2014 !


Met kerstavond waren we gezellig bij de familie van Bas !!!!
Hebben heerlijk gegourmet daar, met iedereen. Was echt SUPER gezellig !!!

Na het eten hebben mijn lieve schoonmoeder, mijn 2 schoonzussen en ik gezellig Rummikub gespeeld!!!
Super gezellig is dat spelletjes doen.
Ollie, was weer eens aan de winnende hand, haha. was gewoon super leuk met mijn schoonfamilie!

De 4 neefjes zaten naast elkaar op de bank na het eten, en toen ik er langs liep terugkomend van de wc, bleef ik even stil staan.
¨Volgend jaar kerst, zitten ze met hun neefje/ nichtje erbij¨, ging er door mijn gedachte.

En weemoedig bleef ik naar het tafereeltje staan kijken, voorstellend dat ons kindje tussen hun in zou zitten rond die tijd... Zo bijzonder.

Toen ik naar de eettafel liep en ging zitten, keek ik recht op een tafeltje uit, waar allerlei foto s staan van overleden zussen en broers van mijn schoonouders... met een kaarsje erbij.

¨Ik hoop niet dat ik daar volgend jaar tussen sta....¨ ging er door mijn hoofd.

Heel heftig eigenlijk die gedachte, maar wel wat het met me deed.

Gelukkig kwam die gedachte als een voorbij drijvende wolk.
Hij komt, en gaat weer voorbij.

Ben erg blij dat ik een minuut erna, weer gewoon in het NU zit, en weer volop geniet van het gezelschap om me heen !!

Familie en gezelligheid, wat houd ik er toch van.
En bij mijn schoonfamilie heb ik me altijd meteen THUIS gevoeld!

1E KERSTDAG

Vandaag waren we bij mijn ouders thuis.

S middags was het erg gezellig, zoals altijd, en het etentje was ook lekker.
Dit jaar was het makkelijk aangepakt, gewoon alles bij van Roessel gehaald, zodat mam er geen rompslomp over had. En ze zich op haar drukke kerstmarkten van de wereldwinkel kon richten.
Sha had de shoppings gedaan, en had alles meegenomen, dus alles was prima geregeld!!

Hihi, laat dat maar aan Sha'tje over, die regelt het wel :)

Hihi, hee, dat komt me bekend voor !!!   zijn wij zussen ofzo?   haha.

S avonds zaten we met zijn allen bij de tv, en mijn zus, mijn moeder en ik zaten op de grond een spelletje te doen. De mannen waren de film de Wildernis aan het kijken. (althans de documentaire), en ineens keek ik en zag ik een dood bevroren paard op de grond liggen.

IK zat het programma zo half mee te kijken, omdat het erg mooie opnames bevatte.
maar wel met een heftig thema, het leven en de dood.

Toen ik het paard zag liggen, werd ik stil.....
ik keek naar de grond.... en begon zacht te huilen...

Mijn moeder en zus keken verbaasd naar me, en vroegen wat er aan de hand was.

Toen ik hun vertelde dat ik hoopte dat ik volgend jaar nog hier zou zitten, werden ze doodstil......
... en niemand wist wat te zeggen op dat moment.

Het gaf niet, het is wat het met mij doet, niemand kan daar iets aan veranderen.

Uiteindelijk was het mijn moeder die me zei dat dat zeker niet het geval zou zijn.

Tja, al met al, geen gewone feestdagen.
Hopelijk volgend jaar wel..

















1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Esther,

Ik vroeg me af hoe het allemaal met je gaat? Ik denk regelmatig aan je. Ik hoop dat je de kracht en het vertrouwen elke dag opnieuw kunt vinden om door te zetten. Het is zwaar, maar het is het ook waard als de arts je het verlossende woord geeft dat de kanker weg is. Je kan he meid! En dat kleintje van jou is een sterk mensje; net als zijn of haar mama :)

Ik hoop wat van je te horen mits je daar behoefte aan hebt. Ik heb geen facebook meer, maar je mag me altijd mailen.

Groetjes, Sharon