zondag 30 november 2014

WEEK 5 - 20 weken ECHO !


Maandag 10 november 2014

17.30 u. Twee Steden Ziekenhuis, Tilburg.
Ik sta binnen te wachten op Bas.
We zijn mooi op tijd, en we lopen richting Afdeling Radiologie.

Op die afdeling waren we al geweest voor: de biopt te maken EN voor de 11 weken echo ! Dus ik wist feilloos hoe we er moesten komen.

We moesten eventjes wachten in de wachtruimte, waarna we weer door dezelfde aardige Echoscopiste werden gehaald.

Toen ik op de bank lag, met mijn bolle buik in het zicht, ging ze al snel beginnen.

Kijk daar is ie weer, dacht ik toen ik de baby weer zag op het scherm !!

WAUW. Hij beweegt nog steeds zo actief.

Bas hield alles nauwlettend in de gaten op het scherm…

Zo mooi als ik naar hem kijk, en zie hoe “Papa Bas”, mijn allerliefste alles geïnteresseerd in de gaten houdt……

Daar krijg ik echt tranen van…..

Kijk schatje, en vertederd kijk ik naar ons kindje op het scherm!

De echoscopiste loopt werkelijk ALLES na.
Het hartje – hartklep – aorta – armpjes – beentjes – de romp – de hartkamers – de 2 hersen helften – de niertjes – de maag – de hele ruggewervel…..

En: geen open ruggetje, geen hart afwijking, geen nier die niet goed functioneert, alles functioneert naar behoren… WOW !!

Wat ik heel erg bijzonder vond om te zien waren de blauwe en rode ‘bliksemflitsen’ die bij het hartje de aan- en uitvoer van de lucht uitwisseling aangaf…..

Dat was zo indrukwekkend om te zien…...!!!

Toen de echoscopiste de teentjes aan het tellen was, viel haar op dat de teen naast de grote teen vrijwel net zo groot was…

“AHHH……. “ riep ik, “Dat heeft hij van papa !!!”

En vertederd keek ik naar Bas…….

“Met de baby is alles gelukkig in orde”, zei ik.

Geen opmerkingen: