zondag 30 november 2014

WEEK 6 - Info over bestralingen (Verbeeten)

Afspraak Verbeeten , ivm info bestraling
vrijdag 21-11-2014
Vandaag te horen gehad dat ik (na de bevalling) ZSM bestraald moet worden. liefst 2 weken erna...
maar liefst 15-18 bestralingen..... My God!
in 3-3,5 week tijd. gelukkig doet het geen pijn achteraf. en zijn de bijwerkingen bij mij (gezien hals, sleutelbeen en hart bestralingen) Vermoeidheid en slik klachten (pijn of moeilijkheden).
Voor het laatste zouden medicijnen zijn, ter verlichting.
Na dit korte gesprek, wat meer een kennismaking was, ging ik beneden in de lobby bij het Verbeeten even kijken bij de infotheek.
Allerlei folders over verenigingen van mensen die kanker hebben, lotgenoten.
Folder over Herstel en Balans programma, na alle behandelingen. om mentaal EN lichamelijk weer op adem en peil te komen. Daar had ik iig interesse in!
Heb enkele folders meegenomen, en een zeer lieve medewerker wees me op een vereniging van lotgenoten van jonge mensen (mijn doelgroep:) die Lymfklierkanker/Hodgkin net als mij hebben. Daar heb ik evt. ook interesse in. gelijkgestemden die het traject al volledig doorlopen hebben. evt. prettig om ervaringen mee uit te wisselen en herkenning bij te vinden. voor nu nog niet de behoefte, maar ik kan er maar alvast van op de hoogte zijn, toch?
Ook blijkt er een meisje in Drunen te wonen, die ook Hodgkin had en ook zwanger was. zij is er goed doorheen gekomen en is bevallen van haar kindje.  
Ik wil erg graag in contact komen met haar, en haar eens face -to- face spreken!

Geen opmerkingen: