zondag 30 november 2014

Taken die me teveel worden ..

Delegeren van taken die me teveel worden ..
IK begin te merken dat overdag thuis zitten en zeer veel zaken zelf uitzoeken erg veel tijd vergt, en de balans van ontspannen en zelf alles regelen en uitzoeken NIET meer in balans is.
Ik merk dat ik behoefte heb aan hulp van mensen, die me kunnen ontzorgen/ verlichten.
(Goede zelfkennis, signalerend vermogen, en handelen ernaar, is iets wat geen probleem is voor me, en ook noodzakelijk is in een proces als deze!)
Dus..... s avonds aan de eettafel bij pap en mam, waar mijn zus bij zat en Bas. Gaf ik dit aan, en vroeg ik of ik een beroep op hen mocht doen. en of mijn zus en Bas eea voor me wilden doen/ uitzoeken, zodat het mij zou verlichten. en ik me meer op ontspanning kon richten.
En dat wilden ze voor me doen, heel fijn!!
Sharon gaat kinderopvang toeslag, kinderbijslag, kindgebonden toeslag voor me uitzoeken. TOP !
Bas gaat zich verdiepen in een Tweedehands auto. ik wil een 5 deurs, en een auto die veiliger is dan die ik nu heb !! dat zijn mijn eisen, met een maximum aan aanschafwaarde uiteraard.
Senso advies groep ga ik benaderen (is assurantie kantoor waar ik al eea heb ondergebracht). en daar wil ik een flinke ballast over de schutting gooien!
namelijk het zoeken naar een zorgverzekeraar die:
* Na de bevalling evt. Thuiszorg vergoedt !! want ik voorzie dat ik dat n.a.w. nodig zal hebben. aangezien het me zeer waarschijnlijk lijkt dat ik na de bestraling nog VELE MAANDEN revalidatie nodig zal hebben om mijn energie niveau weer op peil te krijgen.
En mentaal zal ik ook eea moeten verwerken, althans dat lijkt me zeer voor de hand liggen!

* Of Extra Kraamzorg aanvraag, op medische gronde, extra vergoed wordt ja of nee.  
En zo ja, onder welke voorwaarden? en tot welke hoogte?

Esther , vervolgens ga ik zelf contact leggen met het UWV, i.v.m. of ik als Werkeloze Freelancer (ZZP-er) nog wel recht heb op Zwangerschaps verlof vergoeding. Dat had ik namelijk wel, igv werk hebbend. maar de kaarten zijn nu anders geschud, en mij zou het niks verbazen als ze nu zeggen dat ik hier geen recht meer op heb. Ondernemings risico ofzo.... I dont know...

Ook heb ik me niet verzekerd tegen Arbeids ongeschiktheid, om de simpele reden dat de premies torenhoog zijn maandelijks, EN ik nooit ziek ben/ was. 
En op die kennis gebaseerd, ik het risico durfde te nemen om igv een gebroken been ofzo, 2 maanden arbeidsongeschiktheid wel zelf zou financieren.
Maargoed, wie had dit nu voorzien....??
Anyway, vet klote, want geen recht op uitkering door ziekte, en wellicht ook geen recht op verlof vergoeding...
Maar ook daar zijn weer oplossingen voor. die ik hier niet ga toelichten.

Geen opmerkingen: