dinsdag 2 december 2014

WEEK 8 - Bijwerkingen..


Bijwerkingen die ik merk/heb ....

In feite voel ik me lichamelijk nog steeds erg goed !!
Terwijl ik 2 chemo s achter de rug heb nu!
Hoe bizar dit ook klinkt, en hoe raar ik dit zelf ook vind. Maar ik ben er wel erg blij mee, tot nu toe!

Mentaal word het wel zwaarder, op sommige momenten..

Wel merk ik soms kleine bijwerkingen, zoals een zwaar hoofd.
Erg snel moe zijn, na 30 minuten wandelen in het bos hijg ik al. terwijl ik heel rustig loop...

Ik heb 15 minuten gefietst, en kwam hijgend aan bij mijn oma... om vervolgens 1 uur lang op de bank te liggen daar, om bij te komen..

Dit heeft echt niks met de zwangerschaps moeheid te maken, ben pas 23,5 week. komt echt door de chemo.

Verder merkte ik afgelopen zondagavond in de bioscoop dat de zoute popcorn die ik had, smaakte alsof er geen enkel zout in zat.... Na de film barstte ik in huilen uit..... smaakveranderingen horen er ook bij...

Weer die spiegel.... ik ben ZIEK ....

Dit hakt er emotioneel echt vreselijk erg in......
merken dat je ziek bent, en dat er veranderingen plaatsvinden.....

Ook had ik laatst plotseling een erg zwaar hoofd. niet dat je dat nu als vervelend kan betitelen, maar wel wederom erg confronterend. En anders dan normaal.

Verder heb ik al weken bloed korstjes in mijn neus. ook dat hoort erbij. bloedneuzen iig, dat heb ik dan niet. dus dat is fijn.

Bloedend/ ontstoken tandvlees & obstipatie ook last van.
(heb voor beide al bepaalde medicijnen ter verbetering! En werkt goed!)

WEL heb ik erg veel last van Brandend Maagzuur/ oprispingen.....
erg vervelend!!!    Gelukkig heb ik daar nu ook poedertjes voor die ik dagelijks in neem na mijn ontbijt.

En... mijn haren zijn heel veel dunner geworden...
ik had altijd dik haar met veel volume, nu ligt het plat op mijn hoofd en is het erg dun... en voelt het alsof ik toch al veel haar kwijt ben. Maar, het zit nog vast !!! Dus dat is mooi.

Hoe langer het goed blijft gaan, hoe beter, wat me bespaart kan blijven, is fijn.




2 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo Esther,

Het is alsof ik mijn eigen verhaal aan het lezen ben. Ik had tot afgelopen woensdag ook nog Hodgkin, was ook zwanger, ben in behandeling in het Erasmus en bij dezelfde dokter als jij. Wat een bijzonder toeval zeg! Ik woon ook niet zo ver bij je vandaan. Ik hou zelf ook een blog bij; zwangerenhodgkin.blogspot.com

Ik was 5 weken zwanger toen ik de diagnose kreeg en ben met 13 weken aan de chemo begonnen. Ik heb 6 kuren (12x) gekregen en ben met 36 weken na een zwangerschapsvergiftiging in het Sophia Kinderziekenhuis bevallen van een gezonde zoon. Hij is nu 4 maanden. Na de bevalling heb ik nog 1 chemokuur gehad en 15 bestralingen in het Verbeeten. Ik had stadium 2a. Als het goed is ben ik nu, na 11 maanden knokken, genezen.

Als je het fijn vind mag je best contact met mij zoeken via mijn blog of via rob.sharon@hotmail.com.
Ik kan in ervaringen met je delen als je dat fijn vind en ik ben ook erg benieuwd naar jou ervaringen.

Alles wat jij schrijft herken ik, maar ik ben ook erg dankbaar voor vele dingen die ik heb mee gemaakt en geleerd.

Heel veel liefde, licht en wijsheid gewenst voor de komende tijd! Weet dat het goed komt als je er voor blijft gaan. Probeer positief te blijven ook voor dat mensje in je buik. De kanker sterft af en jou nieuwe leven groeit met de week.

Groetjes, Sharon.

Unknown zei

Ik ben trouwens dat meisje uit Drunen waar je over schreef haha