zondag 30 november 2014

Mentale Zorg (1e consult)


woensdag 26 november 2014
1e bezoek aan Medisch Maatschappelijk medewerker bij het Verbeeten.
In het kader van goede zelfzorg, wilde ik voor mezelf een lijntje leggen met Mentale zorg. Zodat, als ik daar behoefte aan krijg, ik snel terecht kan, en enige hulp kan krijgen hierbij.
Liever zaken goed regelen vooraf, dan wachten tot het nodig is!
Anyway, uiteraard had ik dit ook bijtijds geregeld, dus op naar Nelly. een senior medewerker met ervaring met chemo therapie.  Daar aangekomen kom ik een warme kamer binnen met 2 rode stoelen. Na een introductie van Nelly en mezelf beantwoord ik netjes haar vragen hoe het met me gaat. en hoe ik onder dit alles ben. Wel geef ik aan dat ik mentaal merk dat ik het moeilijker begin te krijgen met het steeds naderende moment dat mijn haren uit gaan vallen... en ik geen eigen haar meer heb....
Ik verwacht hier nog een flinke mentale klap van te krijgen, om het moment dat mijn haren eraf geschoren worden... en ik geen haar meer heb van mezelf...
Tot nu toe is het toch nog een ver van mijn bed show, die al veel dichterbij is gekomen, maar nog niet zo dichtbij dat het moment daadwerkelijk al daar is. 
Het uitzoeken van een pruik ging me moeiteloos af. 
En als ik het pas ook. maarja, op dit moment nadert het moment dat mijn haren echt gaan uitvallen.
Dat zou tussen de 14e - 17e dag na de 1e chemo zijn. 

Geen opmerkingen: