zondag 30 november 2014

Hoe valt de 1e chemo... ?


Het is nu inmiddels maandag ochtend, de 3e dag na de chemo.
Ik snap er niks van, maar ik voel me nog steeds normaal. En goed!

Ik verwacht ieder moment (al sinds vrijdag) dat ik me misselijk ga voelen. En beroerd.
Maar tot op heden blijft het nog uit..

Een erg rare gewaarwording, want ik besef me heel erg goed dat ik enorm ROTSPUL in mijn lijf heb zitten..!!!

Met deze ziekte, kanje niet anders dan leven met de dag.
En afwachten hoe je je die dag voelt. En wetende dat de volgende dag mss beter zal zijn. Of juist niet. Afwachten is het ENIGE wat je in een proces als deze kunt doen!

En....
Alle maanden en dagen en weken, ZO GEZOND en GOED mogelijk voor mezelf zorgen !!!
Voeding, beweging, veel drinken, en veel vitamine producten tot me nemen.

Mijn allerliefste mama heeft al van alles voor me meegebracht!
Cranberry's voor door de yoghurt, om mijn immuun systeem te versterken.

Nu ik dit schrijf heb ik de 2e chemo gehad, en kan ik zeggen dat ik tussen de 1e en 2e chemo me SUPER GOED heb gevoeld. net als normaal !!

Wel sneller moe, dat wel. ik hijg al als ik 30 minuten in de bossen wandel.
en ik heb snel last van brandend maagzuur, maar dat komt door de zwangerschap, en niet door de chemo. ik drink dan ook geen zure sapjes, als sinaasappelsap en de sinasaappelsap vers geperst en de kiwis laat ik helaas ook maar staan, want heb erg snel last ervan!

Maar je hoort mij niet klagen !

Cranberry sap, kiwi's, cashew noten, Yakult, Kamille thee (tegen de misselijkheid), Coca Cola (ook tegen de misselijkheid, schijnt goed te helpen aldus de verpleegkundige!). Evenals de hele dag door kleine maaltijden tot me nemen.
En 2 liter drinken op een dag!!! En dagelijks iig half uur buiten wandelen.

In ieder geval heb ik 3 goede dagen gehad. En maar zien hoe de komende dagen, tot mijn 2e chemo behandeling verlopen..


Geen opmerkingen: